Google+ Followers

27 Μαρ 2012

Ο Επιμένων Ελληνικά, 28 χρόνια διαδρομή

Maketa2C_901
Ο ΕΠΙΜΕΝΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ είναι το κεντρικό μήνυμα της
καμπάνιας για τη στήριξη των ελληνικών προϊόντων και του
ελληνικού πολισμού, που προωθήθηκε με μεγάλη επιτυχία πριν από
εικοσιπέντε περίπου χρόνια στα μέσα της δεκαετίας του 1980, από το
Σύνδεσμο Προώθησης Ελληνικών Προϊόντων ( Σ.Π.Ε.Π.) και την
Αστική Μη Κερδοσκοπική Εταιρεία, Ελληνική Εταιρεία Πολιτιστικής
Κληρονομάς ( Ε.Τ.Ε.Π.Ο.Κ.Α.).

Οι ενημερωτικές εκστρατείες και η γενικότερη δραστηριότητα των φορέων αυτών με το μήνυμα «Ο Επιμένων Ελληνικά» εκείνης της περιόδου, άφησαν εποχή και δημιούργησαν ισχυρό κλίμα καταναλωτικής ζήτησης υπέρ των ελληνικών προϊόντων και υπηρεσιών. Το πασίγνωστο τηλεοπτικό σποτ με τον  «εισαγμένο» Νίκο Παπαναστασίου, είχε θερμότατη υποδοχή και αποδοχή, έκανε μεγάλη αίσθηση στην κοινή γνώμη και ψηφίστηκε ως το καλύτερο διαφημιστικό σποτ της δεκαετίας του 1980. Επιτυχημένο θεωρήθηκε και ένα άλλο τηλεοπτικό σποτ με την Κατερίνα Γιουλάκη.


Ο ΕΠΙΜΕΝΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ, συσπείρωνε στις τάξεις του προσωπικότητες από όλο το φάσμα της πολιτικής, ακαδημαϊκής, επιχειρηματικής και καλλιτεχνικής ζωής όπως, μεταξύ άλλων, οι Φρέντυ Γερμανός, Λέοντας Καραπαναγιώτης, Λεωνίδας Κύρκος, Μιλτιάδης Έβερτ, Γιώργος Τζιτζικώστας, Αναστάσιος Πεπονής, Πέτρος Μώραλης, Γεράσιμος Βασιλόπουλος, αλλά και οι Στέλλιος Παναγόπουλος, Διονύσης Καράμπελας-Σγούρδας, Θάνος Κλαουδάτος, Μανώλης Γλέζος, Γιώργος Παπανδρέου, Γιάννης Καψής, Γιώργος Ρωμαίος, Φίλιππος Πετσάλνικος, Λίλα Χριστοφορίδου, Θανάσης Τσούρας, Γιώργος Μωραίτης, Θεόδωρος Κατσανέβας, Κατερίνα Βελίδου, Μιχάλης Σάλας, Θανάσης Ζαχόπουλος, Γιάννης Τσερνοτόπουλος, Νίκος Μάνεσης, Μάριος Τόμπρος, Πάνος Μπήτρος, Πάνος Μπόμπολης, Κώστας Νικόλτσιος, Βασίλης Κουρτάκης, Βαρβάρα-Στράτου Βερνίκου, ο «εισαγόμενος» Νίκος Παπαναστασίου, η Κατερίνα Γιουλάκη, η Μαρία Ιωαννίδου, ο Στέφανος Ληναίος, και πολλοί άλλοι.

Εκτός από τις καμπάνιες στα μέσα μαζικής ενημέρωσης και ειδικότερα στη χωρίς ανταγωνιστές τότε δημόσια τηλεόραση, διοργάνωσε πολλές άλλες εκδηλώσεις εκθέσεις, ημερίδες, βραβεύσεις, διαγωνισμούς για μαθητές, μελέτες και κυκλοφόρησε αφίσες και μικροαντικείμενα με το αναγνωρίσιμο σήμα του, με την ελληνική σημαία αποτυπωμένη στον αντίχειρα ενός χεριού. Πολύ μεγάλος αριθμός καταστημάτων σε όλες τις πόλεις χρησιμοποιούσε τις αφίσες του και ορισμένα μάλιστα την ίδια την ονομασία του, στις προθήκες και στις ταμπέλες τους. Αποφεύγοντας το ολισθηρό σκαλοπάτι της ταύτισης με εθνικιστικές αντιλήψεις και θέσεις, ο Σ.Π.Ε.Π. συσπείρωσε όλους τους πολίτες και μετατράπηκε σε ένα είδος κινήματος με ευρύτατη αποδοχή.

Αμέσως με τη δημιουργία της ιδιωτικής ραδιοφωνίας στις αρχές της δεκαετίας του 1990, ο φορέας δημιούργησε το ραδιοφωνικό σταθμό 88,6 Ελλάδα FM, όπου προβάλλονταν αποκλειστικά η καλή ελληνική μουσική. Ο σταθμός αυτός, που χωρίς ιδιαίτερη υποστήριξη ανέβηκε στην πρώτη σειρά της ακροαματικότητας, συνέβαλε καθοριστικά στη στήριξη της ελληνικής μουσικής παραγωγής, η οποία εκείνη την εποχή δεχόταν ισχυρό πλήγμα από την υπέρμετρη προτίμηση των περισσότερων ιδιωτικών σταθμών στην ξένη μουσική. Ο 88,6 Ελλάδα FM, με την εμμονή του στην καλή ελληνική μουσική, το μήνυμα «πολλή μουσική λίγα λόγια», δημιούργησε σχολή και οδήγησε άλλους σταθμούς να τον μιμηθούν και να στραφούν στην προβολή του ελληνικού τραγουδιού.

Από τα μέσα και τα τέλη της δεκαετίας του 1990, παράγοντες της Ευρωπαϊκής Ένωσης, δημιούργησαν εμπόδια στη λειτουργία των φορέων, με αποτέλεσμα να αναγκαστούν να περιστείλουν τη δραστηριότητά τους.
Σήμερα όμως, όσο ποτέ άλλοτε είναι φανερή η ανάγκη επαναδραστηριοποίησης αυτών που επέμεναν και Επιμένουν Ελληνικά, που στηρίζουν την ελληνική οικονομική, κοινωνική και πολιτιστική ταυτότητα, μέσα και στα πλαίσια της ισόρροπης ευρωπαϊκής ολοκλήρωσης. Γι΄ αυτό και Ο ΕΠΙΜΕΝΩΝ ΕΛΛΗΝΙΚΑ ανοίγει και πάλι τον ίδιο δρόμο, για να συμπορευθούμε μαζί και να στηρίξουμε το σπίτι μας στις δύσκολες ώρες που περνάμε τώρα.