29 Οκτ 2014

Οταν το 1940 το αμερικανικό περιοδικό Life έβαλε τον τσολιά στο εξώφυλλό του ως σύμβολο γενναιότητας

Η απίστευτη νίκη των Ελλήνων ενάντια την πολεμική μηχανή του Μουσολίνη, άφησε όλο τον κόσμο άναυδο στους δύσκολους καιρούς εκείνης της εποχής. Στις ΗΠΑ, το πιο δημοφιλές και έγκυρο περιοδικό της εποχής, το Life Magazine, επέλεξε στο τεύχος της 16ης Δεκεμβρίου του 1940 να παρουσιάσει στο εξώφυλλό του τον Έλληνα τσολιά, ως σύμβολο της ελληνικής ανδρείας και γενναιότητας. Την όλη που η Ελλάδα πάλευε με τα θεριά, η Τουρκία, παρέμεινε ουδέτερη σε όλη τη διάρκεια του πολέμου, κήρυξε τον πόλεμο στη Γερμανία μια μόλις ημέρα πριν τη συνθηκολόγηση του Βερολίνου. Σήμερα που η χώρα βρίσκεται και πάλι υπο κατοχή και με του πασάδες δίπλα να αρμενίζουν σε κυπριακά και ελληνικά χωρικά ύδατα, το σημειώνουμε για να θυμόμαστε.
Σημειώνεται ότι οι εύζωνες έγιναν για πρώτη φορά σύμβολο ανδρείας με τη συμμετοχή των ταγμάτων στους Βαλκανικούς Πολέμους. Ιδιαίτερα στις μάχες του Μπιζανίου και του Κιλκίς-Λαχανά, τα τάγματα των ευζώνων ήταν αυτά που είχαν τις μεγαλύτερες απώλειες, αφού σε καμιά περίπτωση δεν γύρισαν την πλάτη στον εχθρό και ήταν η δύναμη όλου του ελληνικού Στρατού. Η δόξα των ευζωνικών ταγμάτων συνεχίστηκε και στη Μικρασιατική Εκστρατεία.
Τη λέξη εύζωνας την συναντούμε στα έργα του Ομήρου και αναφέρεται στους στρατιώτες που ήταν καλά ζωσμένοι (ευ+ζώνες=οι καλά ζωσμένοι). Από τη δημιουργία του ελληνικού Στρατού οι τσολιάδες ήταν οι επίλεκτοι στρατιώτες. Οι τσολιάδες εξακολουθούν να αποτελούν σύμβολα γενναιότητας και η επιλογή των στρατιωτών που στελεχώνουν την Προεδρική Φρουρά ακόμη και σήμερα βασίζεται σε κριτήρια τόσο σωματικά όσο και πνευματικά.



Δεν υπάρχουν σχόλια:

Δημοσίευση σχολίου