Google+ Followers

27 Μαρ 2015

Αφεντικά ήταν, είναι και θα είναι αυτοί που έχουν τον παρά


Έχοντας το κλειδί του κουμπαρά στα χέρια, οι Βρυξέλες με υποβολέα το Βερολίνο, υποβάλουν την ελληνική κυβέρνηση στο μαρτύριο της σταγόνας. Το ελληνικό δημόσιο έχει στερέψει απο ευρώ, με συνέπεια να κινδυνεύει σύντομα να μην μπορεί να ανταποκριθεί στις στοιχειώδεις υποχρεώσεις του, για μισθούς και συντάξεις. Η ΕΚΤ έχει πιάσει την ελληνική κυβέρνηση απο το λαιμό και την οφηγεί σε αφυξία.
Έχοντας το κλειδί του κουμπαρά στα χέρια, οι Βρυξέλες με υποβολέα το Βερολίνο, υποβάλουν την ελληνική κυβέρνηση στο μαρτύριο της σταγόνας. Το ελληνικό δημόσιο έχει στερέψει απο ευρώ, με συνέπεια να κινδυνεύει σύντομα να μην μπορεί να ανταποκριθεί στις στοιχειώδεις υποχρεώσεις του, για μισθούς και συντάξεις. Η ΕΚΤ έχει πιάσει την ελληνική κυβέρνηση απο το λαιμό και την οφηγεί σε αφυξία. Αρνείται να της επιστρέψει ακόμα και το ποσό του 1,2 δισ. ευρώ που κάποιοι δικοί μας ανόητοι ή ευρωσυνένοχοι από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας παρέδωσαν στους ευρωβασανιστές μας. Και βέβαια ούτε λόγος να γίνεται για τα κέρδη του Ευρωσυστήματος απο τα ελληνικά ομόλογα ύψους 1,9 δις.Αφεντικά είναι ότι θέλουν κάνουν.Τα αφεντικά άλλωστε ήταν είναι και θα είναι πάντα αυτά που έχουν τον παρά.

Σε αυτό το μοτίβο ξεκαθαρίζει ότι εφ' όσον η ελληνική κυβέρνηση δε διαθέτει εναλλακτική λύση και δεν είναι διατεθημένη στη διαπραγμάτευση που κάνει να φύγει απο την ευρωζώνη, είναι καταδικασμένη να υποκύψει στον ανελέητο εκβιασμό των "Εταίρων" μας και να δεχτεί τη συνέχιση του μνημονίου με λεκτικές μόνο διαφοροποιήσεις. Όλα τα σημερινα΄δεδομένα δείχνουν ότι, άν δεν αλλάξει κάτι τις επόμενες ημέρες, τα δημόσια ταμεία θα βρεθούν στο «κόκκινο» την ερχόμενη Δευτέρα.
Στο πλαίσιο αυτό, η κυβέρνηση προσπαθεί να διαμορφώσει μία πρώτη λίστα μέτρων και παρεμβάσεων, που θα δώσει τη δυνατότητα να ξεκλειδώσει ρευστότητα έως και 3,1 δισ. ευρώ. Αρμόδια στελέχη αναφέρουν ότι στο σημερινό Euroworking Group (EWG) θα παρουσιαστεί από την ελληνική πλευρά η λίστα με τις μεταρρυθμίσεις που θέλει να προωθήσει η κυβέρνηση, με απώτερο στόχο να εγκριθεί τις επόμενες ημέρες τουλάχιστον ένα από τα δύο παρακάτω:
1. Η επιστροφή από τον Ευρωπαϊκό Μηχανισμό Στήριξης (EFSF) ποσού 1,2 δισ. ευρώ που κατά λάθος διατέθηκε σε αυτόν από το Ταμείο Χρηματοπιστωτικής Σταθερότητας (ΤΧΣ).
2. Η διάθεση των κερδών του Ευρωσυστήματος επί των ελληνικών ομολόγων (SMP’s) ύψους 1,9 δισ. ευρώ.
Σύμφωνα με πληροφορίες, η κρίσιμη ημερομηνία για τα ταμειακά διαθέσιμα του κράτους είναι η ερχόμενη Δευτέρα 30 Μαρτίου. Εφόσον ξεπεραστεί αυτή η ημέρα, ο Απρίλιος είναι διαχειρίσιμος υπό δύο προϋποθέσεις:
• Να αναχρηματοδοτηθούν χωρίς πρόβλημα τα δύο έντοκα γραμμάτια που λήγουν εντός του μήνα, συνολικού ύψους 2,4 δισ. ευρώ.
• Να διατεθεί έστω και ένα από τα δύο παραπάνω ποσά (SMP’s ή τα κεφάλαια του EFSF).
Επίσης, σημαντική για τη ρευστότητα του Απριλίου είναι και η διατήρηση της άτυπης στάσης πληρωμών στην οποία έχει προχωρήσει το υπουργείο Οικονομικών. Με τον τρόπο αυτό, η κυβέρνηση διατηρεί σε χαμηλά επίπεδα τις δαπάνες του κράτους, οπότε μπορεί να εκμεταλλευτεί τα έσοδα που έχει για να καλύψει τις ανελαστικές της υποχρεώσεις. Να σημειωθεί ότι τον επόμενο μήνα η μοναδική υποχρέωση προς πιστωτές (πλην της αναχρηματοδότησης των εντόκων γραμματίων) είναι η αποπληρωμή μιας δόσης του Διεθνούς Νομισματικού Ταμείου (ΔΝΤ) στις 9 Απριλίου, ύψους 410 εκατ. ευρώ.
Πάντως, για την Ελλάδα υπάρχουν διαθέσιμα αυτή τη στιγμή περισσότερα από 13 δισ. ευρώ, αλλά για να εισρεύσουν στα κρατικά ταμεία τα περισσότερα εξ αυτών θα πρέπει η κυβέρνηση να εκπληρώσει όρους και προϋποθέσεις. Οι πηγές που θα μπορούσε να βρει ρευστότητα το υπουργείο Οικονομικών είναι επτά:
1. Η δόση από την Ευρωζώνη ύψους 1,8 δισ. ευρώ. Απαιτεί, όμως, την ολοκλήρωση του τελευταίου ελέγχου.
2. Η δόση από το ΔΝΤ, ύψους 3,5 δισ. ευρώ, που επίσης πρέπει να κλείσει επιτυχώς ο έλεγχος για να διατεθεί.
3. Η επιστροφή των SMP’s ύψους 1,9 δισ. ευρώ. Η Ευρωζώνη δείχνει διατεθειμένη να εξετάσει επιστροφή των κερδών αυτών εφόσον υπάρξει σαφής πρόοδος από την Αθήνα στην υλοποίηση του προγράμματος.
4. Η επιστροφή από τον EFSF ποσού 1,2 δισ. ευρώ που επίσης τελεί υπό την πολιτική έγκριση της Ευρωζώνης.
5. Η επένδυση σε κρατικούς τίτλους των ταμειακών διαθεσίμων που έχουν ασφαλιστικά ταμεία και νομικά πρόσωπα στις εμπορικές τράπεζες. Υπολογίζεται ότι θα μπορούσαν να αξιοποιηθούν με αυτό τον τρόπο περί τα 1,2 δισ. ευρώ, αλλά προς το παρόν τα ταμεία δεν προχωρούν σε μία τέτοια κίνηση.
6. Αντίστοιχη επένδυση σε κρατικούς τίτλους των ταμειακών διαθεσίμων των μεγάλων ΔΕΚΟ, όπως ΔΕΗ και ΕΥΔΑΠ, αλλά και άλλων μεγάλων επιχειρήσεων όπως ο ΟΤΕ κ.λπ. Εκτιμάται ότι τουλάχιστον 1 δισ. ευρώ θα μπορούσε να επενδυθεί από τις επιχειρήσεις αυτές.
7. Να επιτρέψει η ΕΚΤ στις ελληνικές τράπεζες να αγοράσουν περισσότερα έντοκα γραμμάτια του Δημοσίου απ’ ό,τι κατέχουν σήμερα. Αν η ΕΚΤ άρει τον περιορισμό που έχει θέσει στις τράπεζες και προβλέπει ότι οι τελευταίες θα πρέπει να διατηρούν σταθερό το απόθεμα εντόκων γραμματίων στο επίπεδο που ήταν στις 18 Φεβρουαρίου, εκτιμάται ότι θα μπορούσαν να αγοράσουν 2-3 δισ. ευρώ περισσότερα έντοκα γραμμάτια. Ετσι, θα μειωνόταν η τοποθέτηση της Τράπεζας της Ελλάδος (ΤτΕ) στα έντοκα γραμμάτια και θα μπορούσε το κράτος να δανειστεί επιπλέον πόρους από την ΤτΕ μέσω βραχυπρόθεσμου δανεισμού (repos).